Middag for 1 Millionbøf

Single-kulturen breder sig, og der er i skrivende stund op mod 30% singler i de store danske byer. Samtidig bliver der lagt vægt på madspild og mindre portioner.
Det er nok nogle af de tanker og buzzwords som ligger til grund for Middag for 1 Millionbøf, der med et stort lyserødt mærke opfordrer til STOP madspild. Så er den gode samvittighed da tilgodeset, for under den minimalistiske indpakning fandt jeg to plastposer med hhv kødsovs og industrikartoffelmos, der gav mig deja vu i stor stil. Og lad mig bare afsløre fra starten: Jensen´s står også bag denne millionbøf ligesom “Uhm” og “Smartcooking”, der er nævnt nederst på siden.

Klog af skade valgte jeg at komme indholdet af de to poser på tallerkenen inden opvarmning, der var anbefalet til 6-7 minutter, hvilket syntes af meget taget i betragtning, at det var en ret fra køl. Jeg justerede lidt på effekten og holdt øje med rettens beskaffenhed under bestrålingen. Efter godt 4 minutter spruttede millionbøffen lystigt, så jeg tog retten ud for at teste mosen.Det viste sig hurtigt, at den slet ikke var varm endnu, så retten fik et par minutter mere, hvilket var nok. Jensen´s kunne med fordel foreslå en to-delt opvarmning som Findus har benyttet i deres SMAK-serie.

Mosen var den velkendte industriudgave, der er fuldstændig glat og nærmest som pulverkartoffelmos. Den smagte meget af smør/margarine og salt. Millionbøffen var rimelig. Der var tydeligvis kød i den, men smagte mest af løg. Sammen passede de fint sammen,men jeg er glad for, at jeg satte mig og skrev denne anmeldelse umiddelbart efter, for smagen forsvinder hurtigere end de 15 kr, jeg gav for den, ville forsvinde i en spilleautomat.

Middag for 1 Millionbøf er den mindste portion af de tre, som Jensen´s indtil nu har sendt på markedet, men med 350g er den samme størrelse som de fleste andre færdigretter. Det er muligt, at man godt kan klemme halvdelen af hver pose ud, og derved have en mulighed for at gemme resten i stedet for at smide den ud, men det er ikke nogen nem mulighed, så mærkaten med STOP madspild virker mest som et reklamestunt.

Middag for 1 Millionbøf er relativ billig men smager af for lidt, men fordi den er på køl er smagen en anelse bedre end en frossen udgave og den skal have karakteren “Middel”

Middag for 1 Millionbøf er købt i Fakta for 15 kr og produceret af Jensen´s Køkken i Struer

42,86 kr/kg

Se også:

Smartcooking millionbøf

Uhm Millionbøf

Steff Houlberg Millionbøf

~ af wozny på marts 14, 2016.

Skriv et svar

 
