Middag for 1 Chili con carne

Bag den lidt minimalistiske romatiske plastfolie med det blå- og hvidternede mønster, der ledte tankerne hen på dansk landkøkken, gemte sig de velkendte plastposer med industrimos og kødsovs.
De to dele blev trykket ud på tallerken, hvilket absolut ikke fik dem til at se mindre industrielle ud.

Retten fik de anbefaldede 6-7 minutter, og da jeg ikke ønskede at ødelægge de smukke indtryk, rørte jeg ikke rundt i mosen under tilbredningen. Det kunne godt have givet en bedre varmefordeling, og kunne muligvis have forkortet tilberedningstiden lidt. Nu stod jeg med gloende til lunken mos og chili con carne, der næsten var størknet i kanten.

Mosen var stadig en lind, klam, fedtet og salt masse, der allerede er skrevet alt for meget om. Kødsovsen var en kedelig omgang med meget lidt kød og en smule røde bønner og lidt majs. Den navnkundige chili var så mild, at jeg kunne tro, at denne variant af den texanske ret, var lavet til dem, der ikke kunne lidt hverken bønner eller chili.
Sammen var sovsen og den fedtede mos næsten spiselig.

Middag for 1 Chili con carne er for kedelig, mangler i den grad smagen af krydderier og er ligesom så mange andre færdigret-chili con carne tættere på bønne/majs stuvning end en gryderet, hvor køddet skulle være fremherskende.
Der findes rigtig mange gode opskrifter på chili con carne på nettet, som jeg har linket til rundt om i dette indlæg, men det er tydeligt at Jensens ikke har adgang til dem. Denne ret sendes i skammekrogen.

Middag for 1 Chili con carne er købt i Fakta for 15 kr og produceret af Jensen´s Køkken i Struer

42,86 kr/kg

Se også:

Middag for 1 Millionbøf

Minimiddag Chili con carne

Coquette Chili con carne

~ af wozny på marts 28, 2016.

8 kommentarer to “Middag for 1 Chili con carne”

  1. Hvis du ikke har prøvet Lidls færdigretter bør du virkelig 🙂 Jeg er helt pjattet med deres chili con carne. Lassgnen er også nogenlunde! Og så har de også nogen af de der cubes på frost. Varianten med nudler og sesam sauce ohh my :-p
    Har lige fortæret en portion fra Aldi. Kylling i sautesauce … Øv!!

    • Jeg mener ikke, at jeg har prøvet deres cubes (som ikke er kubeformet 😉 ) men har til gengæld kæmpet mig igennem deres dåsemad. Det er bestemt heller ikke nogen nydelse, men nu har jeg taget en for holdet.

      • De har den der kinesiske take away-box form, er det ikke det man kalder cube? 🙂

      • Jo det er, men de “rigtige” thai-cubes er mere kvadratiske. :o)

      • Og dåsemad, dét får du mig simpelthen ikke til!!!!!! Uanset om det så fik en michellin stjerne eller hvad ved jeg! LOL Dåsemad giver jeg til kattene, thats it!!

      • Det er også en vederstyggelighed, men det er ret sjovt at skrive om

  2. Iøvrigt en glimrende blog som jeg helt sikkert skal følge med på. Jeg er single hver 2. Uge. Eller … Det lød ellers som et glimrende parforhold 😀 Jeg er single men har min datter hver 2. uge. Og færdigretter er virkelig klamt for det meste. Så egentlig har jeg helt opgivet – lige bortset fra Lidls færdirretter, de er nemlig rigtig gode. Men det kunne da også være rart med lidt afveksling 😉 Alt sådan noget med ernæringsindhold rager mig en høstblomst, og da især omkring færdigretter :-p Så det er rart vi ikke bliver kedet med det her.
    Håber du får prøvet lidl og glæder mig til at høre hvad du synes.

    • Hej Lise.
      Tak for de pæne ord. Jeg har prøvet rigtig mange af Lidl´s færdigretter, som du kan finde i bagkataloget – de fleste ved at søge på “Coquette”. Der er bl.a. deres chili con carne.
      God jagt i færdigvarejunglen 😉

Skriv et svar

 
