Løgismose Boller i karry

Dette er IKKE en færdigret, men må betegnes som en nem ret, hvor en mere eller mindre profileret fødevarefabrikant står for hovedingrediensen, og man så selv skal bruge minimum 15-20 minutter på at lave noget tilbehør. 
Det ser ud til at være en trend i tiden og derfor vil jeg afvige lidt fra mine retningslinier og anmelde nogle af disse.

Plastbakken kom med folie som kunne perforeres og smides i mirkomakkeren. Opvamningstiden på de 3-4 minutter er underordnet, når jeg skulle koge ris ved siden af, der tog godt 20 minutter.

Portionen på 450 g er nok til to rimelige portioner når risen kommer til, og kan næsten forsvare de 30 kr jeg gav for bakken.
Den gullige karrysauce var meget tynd og smagte en anelse sød af den tilsatte kokosmælk. Desuden manglede saucen lidt substans enten løg eller æbler. Der var ikke en udbredt karrysmag i saucen, men derimod en langsom snigende varme. Saucen skulle også være tilsat mangochutney, som kan tilføre lidt sur/sød smag, men også dette udeblev.
De frikadellestore kødboller var ujævne af størrelse muligvis for at give dem et hjemmelavet look. De var ret løse i det hakkede kød men meget milde i smagen. Igen savnede jeg lidt struktur i stedet for en homogen masse, som man kunne have fået hvis de tilsatte løg og krydderurter ikke havde været så finthakket.
Jeg havde kogt lidt basmatiris ved siden af for at være så neutral som muligt og retten blev også et meget neutralt bekendtskab for ikke at sige kedelig.

Boller i karry er en simpel ret af margarine,karry, løg, fond og mel tilsat simple kødboller og Løgismoses luksusudgave tilføre ikke noget, der kan retfærdiggøre de 30 kr ud over lidt varme i munden nogle minutter efter, at retten er konsumeret.
Der er ingen tvivl om, at denne lette ret er langt bedre end mange frosne udgaver, men jeg havde sat næsen op efter mere og blev skuffet, samtidig med, at der ikke var sparet nogen tid, og derfor sender jeg denne ret i skammekrogen.

Løgismose Boller i karry er købt i Netto og produceret af Løgismose mejeri.

66,67 kr/kg  (u/ris)

Se også :

Det hurtige køkken Boller i karry

Big Box Boller i karry

Smart Cooking Boller i karry

~ af wozny på april 25, 2016.

Skriv et svar

 
