Alpenschmaus Baconknödelsuppe

Jeg har altid lidt dåsemad i spisekammeret. Ikke til den forestående zombie-apokalypse, men til hvis jeg ikke lige har fundet en ny færdigret på mine normale græsgange. Og næsten hver gang er jeg blevet skuffet.

Denne gang er det noget efterladt dåsemad fra Aldis bayerske uge og jeg fortryder inderligt, at jeg ikke lige googlede “knödel” inden jeg kastede mig over Alpenschmaus Baconknödelsuppe, men jeg var blevet forblændet af BACON.

Jeg hældte suppen og de to golfbolde-store knödel op i en mikrobølgeegnet beholder og varmede dem blidt op over 5 minutter.

Suppen lignede opvaskevand og var meget tynd men duftede let røget. Smagen var tættere på en grønsagssuppe med selleri, porre og gulerødder som de markante nuancer. Der var ikke noget fyld af betydning ud over den enlige strimmel gulerod, som kan ses på billedet. Så kom turen til de tradionelle boller, som jeg fejlagtig antog var kødboller. Det var de ikke. Hovedingredienserne i en knödel er kartofler og brød hvilket giver en klæg og grynet konsistens, der bestemt ikke faldt i min smag.

Alpenschmaus Baconknödelsuppe er muligvis en tysk specialitet men jeg kunne ihvertfald ikke spise de to kartoffelboller og suppen er også langt under hvad jeg før har prøvet i dåse. Det kommer næppe som nogen overraskelse, at jeg sender denne dåse i skammekrogen sammen med alle de andre skuffelser.

Alpenschmaus Baconknödelsuppe er købt i Aldi til en gullig 10´er og er produceret af fleischwerke E Zimmermann i Tyskland.

25 kr/kg

Se også:

Green Garden Pekingsuppe

Pott Kierke oksehalesuppe

Kitchen Joy Tom Yum Chicken soup

~ af wozny på december 5, 2016.

Skriv et svar

 
