Royal Greenland Rejesuppe

I den fortsatte ballade:”Hvad fryseren gemte” fald jeg denne gang over Royal Greenland Rejesuppe, der havde ligget et stykke tid, men med jul og nytår lige om hjørnet, vil jegtro, at den dukker op i frysediskene inden længe.

Den farvestrålende og appetitvækkende papæske indeholdte 2 delvist vakuumpakkede plastposer med suppe, hvilket nok skyldes, at der også står 2 portionen på pakken. Da det var min aftensmad, valgte jeg dog at bruge begge pakker på i alt 350g.
Der blev foreslået, at man blot prikkede lidt huller i poserne og bestrålede dem i en skål, men da jeg tidligere har haft rigtig dårlig erfaring med efterfølgende at skulle håndtere kogende mad i pose, befriede jeg portionerne for deres beskyttende plastetui og henlagde de to klodser i mikrobølgeegnet plastboks med låg. Tilberedningstiden var sat til 4 minutter v/600W, men selvom min ovn er kraftigere end det var det ikke nok. Jeg havde beholderen ude flere gange og røre rundt samt at måle temperaturen med fintfølende instrument – i dette tilfælde min finger – så det endte med at tage lidt over 6 minutter inden retten havde en passende temperatur.

Hele portionen havde intet problem med at være i den vanlige keramikskål og syntes ikke af meget. Den duftede svag af skaldyr lidt hen efter hummersuppe og havde en svag rødlig farve. Et hurtigt dyk med skeen viste et væld af meget finskårne gulerødder, porre og løg på 2x2x2 mm. Deres diminutive størrelse gjorde, at de ikke bare sank til bunds, men var tilstedeværende i hver skefuld. De var samtidig sprøde og gav en fin konsistens til den ellers fede og cremede suppe, der smagte fremragende.
Rejer er som bekendt bunddyr og 10-12 stk havde gemt sig på bunden af skålen. De var nok af mellemstørrelse og var rigeligt til, at man kunne forsvare at kalde dette for en rejesuppe.

Royal Greenland Rejesuppe er meget fin kvalitet og kunne sagtens benyttes som en forret til et selskab, hvilket jeg faktisk selv har gjort, og der kommer derfor næppe som en overraskelse at den får prædikatet “over middel”.

Royal Greenland Rejesuppe er købt i Netto på tilbud til en skinnende 20´er,  og produceret af Royal Greenlands fabrik i Polen.

57,14 kr/kg

Se også:

Royal Greenland cremet fiskesuppe

Royal Greenland grønlandsk bouillabaisse

Deluxe cream of salmon soup

~ af wozny på december 19, 2016.

Skriv et svar

 
