Royal Greenland Hummersuppe

Når det nye år skal skydes ind, skal der ikke mangle noget. Det ved de fleste butikker, der mange steder har Royal Greenland Hummersuppe på tilbud til omkring eller under en 20´er, hvilket er billigt for at føle sig lidt kongelig.

Som de øvrige supper fra Royal Greenland leveres supper i to uformelige plastposer, og som de øvrige gange, har jeg taget den frosne suppe ud og opvarmet dem i anden beholder.

Da dette nok er det tætteste jeg kommer på at spise hummer er forventningerne høje. Den cremede suppe smager delikat af skaldyr og behøver hverken salt eller peber. Retten egner sig fint til en forret, for de 350 g er næsten for meget for én, fordi suppen er så fyldig.
Jeg har ikke smagt hummer, så jeg vidste ikke hvad jeg skulle forvente af den smule hummerkød suppen var garneret med – og jeg blev en anelse skuffet. En smule meget blødt hvidt kød, der manglede en hver form for konsistens og smag. Var det dét? Det er muligvis meget delikat, men jeg ville ligeså gerne have haft en smule rejer, krebs eller kammusling.

Der skal ikke herske tvivl om at Royal Greenland ved, hvad de laver og hummersuppen er meget lækker. Mange ville tilføje en skefuld creme fraise til suppen, hvilket ville gøre den endnu mere fyldig og endnu mere velegnet som forret. Jeg savnede noget at tygge i i suppen men har ellers intet at sætte en finger på og denne ret skal naturligvis have et stempel som “over middel”.

Royal Greenland Hummersuppe er set flere steder til 20 kr og produceret af Royal Greenlands fabrik i Polen.

57,14 kr/kg

Se også:

Royal Greenland Rejesuppe

Royal Greenland Cremet Fiskesuppe

Royal Greenland Grønlandsk Bouillabaise

 

~ af wozny på december 30, 2016.

Skriv et svar

 
