Chef Select Penne all´arrabbiata

Tredje og foreløbig sidste omgang af Lidls kølede pastaretter fremtryllede Chef Select Penne all´arrabbiata.

Prik, snur i 4 minutter, vend rundt og retten er klar.

Ved første øjekast var jeg unægtelig lidt skuffet. Det lignede mest af alt en gang pasta bollo uden kød. Første mundfuld var temmelig syrlig og gav mig associationer til sur ratatouille. Men retten voksede på mig. Stærke stykker chili var med til at bryde den syrlige smag og små stykker sort oliven, som jeg er svært glad for, smagte fint. Pennene var af lidt svingende kvalitet fordi enkelt var blevet tørre og seje.

Chef Select Penne all´arrabbiata er en klassisk italiens ret, der er simpel i sit udtryk men stor i sin smag. Jeg har set opskrifter, hvor der også indgår bacon, og alt bliver bedre med bacon. Der er dog ingen tvivl om, at denne ret er meget autentisk og emmer af Italien.
Selvom jeg var skuffet fra starten endte det enkle med at blive rettens styrke. Der var god smag og de 350 g gjorde det rigeligt ud for et måltid, og jeg vil snige denne ret ind i lige over middel.

Chef Select Penne al´a arrabbiata er produceret i Schweiz og købt i Lidl på tilbud til 14.95kr

42,71 kr/kg

Se også:

Chef Select Spaghetti Carbonara

Tagliatelle med tomat-basilikumsauce

Frigodan Pasta Bolognese

~ af wozny på marts 13, 2017.

Skriv et svar

 
